14:22 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نوسانات ارز

تقویت لیر در پی کناره‌گیری داماد اردوغان
نماد برتر- ارزش پول ملی ترکیه با کنار رفتن رییس بانک مرکزی و وزیر دارایی این کشور تقویت شد.
قیمت برنج، روغن و کره وابسته به ارز است
نماد برتر- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در صورت تصویب نهایی مصوبه تهاتر بدهی، بانک یا دستگاه پول ستان اجازه ندارد اقدامی حقوقی یا اجرایی علیه واحدهای تولیدی طلبکار از دستگاههای دولتی یا نهادهای عمومی انجام و یا محدودیت هایی علیه واحد تولیدی اعمال کند.
پول ملی ترکیه دوباره رکورد زد
نماد برتر- نرخ برابری هر یورو از ۱۰ لیر نیز گذشت.
رفع چالش دسترسی به مواد ارزبر کوچک مولکول‌ها با کاربرد در حوزه دارو در کشور
نماد برتر- کوچک مولکول‌ها دسته‌ای از مواد با کاربردهای دارویی و سلامت هستند که ارزبری بالایی دارند و با توجه به نوسانات ارزی واردات آن با چالش‌هایی مواجه شده است؛ از این رو محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر تولید این محصول تاکنون موفق به تولید ۲۵ نوع از این مواد شدند تا حوزه پژوهشی و تحقیقات دارویی با بحران مواجه نشود.
کمبود پوشک نداریم/ قیمت مواد اولیه افزایش یافته است
نماد برتر- طبق گفته فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات سلولزی کمبودی در زمینه پوشک در بازار وجود ندارد و حتی تولید بیش از نیاز است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز قیمت محصولات این بخش که بخشی از مواد اولیه آن وارداتی است افزایش یافته است.
ریزش پی در پی لیر ترکیه
نماد برتر- لیر ترکیه بار دیگر به پایین ترین سطح تاریخ خود رسید.
تحلیل عسکری مارانی از اتفاقات اخیر بورس و تکرار اشتباهات/ شروط صعود بازار
نماد برتر- کارشناس ارشد بازار سرمایه تحلیلی از اتفاقات اخیر بورس و عواملی که در وضعیت فعلی بازار نقش داشته‌اند به همراه شروط صعود بازار را ارائه کرد.
لیر در آستانه سقوط
نماد برتر- ارزش هر دلار به نزدیکی ۸.۳ لیر رسید.
وام مسکن در قدرت خرید تاثیری ندارد
نماد برتر- مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت : سیاست های توسعه ای در بخش مسکن ناکارآمد است و بحث کاهش قیمت مسکن مطرح نیست.
 برای برگرداندن اعتماد مردم به بورس چاره اندیشی شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت بورس هشدار داد و گفت: نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در بورس سرمایه گذاری کردند در حالی که سهم همه آن ها از سرمایه موجود در بورس نزدیک به ۲۰ درصد است به عبارتی ۸۰ درصد سرمایه بورس در اختیار بنگاه های بزرگ اقتصادی است.
لیر ترکیه باز هم ریزش کرد
نماد برتر- نرخ برابری هر دلار برای نخستین بار از هشت لیر عبور کرد.
تولید فرآورده‌های آزمایشگاهی که ارزبری بالایی به دنبال دارند
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس دسته‌ای از پلیمرها را برای کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی تولید کردند که تاکنون وارداتی بوده و با توجه به نوسانات ارزی امکان واردات آن ها کاهش یافته است.
ریزش مجدد لیر
نماد برتر- ارزش لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود رسید.
افزایش نرخ ارز، تقاضای تسهیلات ارزی را کم کرد
نماد برتر-- مدیر عامل بانک توسعه صادرات ضمن اعلام میزان پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی در نیمه نخست امسال، گفت: زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، تقاضا برای تسهیلات ارزی کم می‌شود ‌که اکنون متقاضیان دریافت تسهیلات ارزی نسبت به گذشته کمتر شده و تقاضا برای دریافت تسهیلات ریالی نیز با افزایش مواجه شده است.
کاهش ۱۰۰۰ تومانی نرخ دلار با آغاز عرضه ارز توسط بانک مرکزی
نماد برتر- آغاز عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار در بازار توسط بانک مرکزی و همچنین افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل به ۵۰۰ هزار دلار، زمینه افزایش عرضه و به تبع آن افت قیمت‌ها را فراهم کرد به طوری که نرخ دلار امروز (دوشنبه) نسبت به دیروز حدود یک هزار تومان کاهش یافته است.